A PROFI-T-ABILITY Magyarország első logisztikai társasjátéka, melyet a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubjának (NLVK) néhány elhivatott és lelkes tagja hozott létre. A kitalálók egy olyan platformot alkottak, melynek köszönhetően lehetőség nyílik az élményalapú kapcsolatteremtésre vállalatok, iskolai intézmények és diákok között. A jövő tehetségei kötetlen formában ismerkedhetnek meg különböző iparágakkal és betekintést nyerhetnek hazai nagyvállalatok mindennapi működésébe. A játék nem csak logisztikai készségeket fejleszt, hanem pénzügyi, gazdasági és stratégiai gondolkodásra is ösztönöz.
Az országos versenyt immár harmadik éve hirdeti meg az NLVK. A játék népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy amíg tavaly 7, idén már 15 régiós elődöntő előzi meg az országos döntőt. Hétfőn Székesfehérváron a Grundfos Magyarország Szerszámgyártó Kft. épületében a Székesfehérvári, a Dunaújvárosi és a Pápai Szakképzési Centrum technikumainak diákjai ültek az asztalok mellé, hogy négyfős csapatokban versenyezzenek.
Kovács Emerencia, a Székesfehérvári Szakképzési Centrum kabinetfőnöke és projektmenedzsment főosztályvezetője újságírói kérdésre elmondta, nagyon népszerű ez a tevékenység a diákok körében. Technikumaikban a logisztika, kereskedelem és pénzügy szakon tanulók kiemelkedő eredményeket érnek el egyéb versenyeken, és itt, a gyakorlatban is lehetőségük van ezt a tudásukat kamatoztatni. Kiemelte annak jelentőségét, hogy ez egy élő szereplős játék, ahol megtapasztalhatják a közösség erejét, az egyén szerepét a csapatmunkában.
A regionális verseny megnyitóján Filep Zoltán, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. székesfehérvári gyárának igazgatója kiemelte, nagyon jó látni azt, hogy a fiatalok egy olyan komoly társasjátékban vesznek részt, ami tulajdonképpen az életre neveli őket. „Én magam is kipróbáltam egyébként tavasszal ezt a játékot a menedzsmentünkkel, és állítom, hogy tényleg olyan tulajdonságai vannak, ami fejleszti a „biznisz” gondolkodást, és ebből a szempontból nagyon támogatom, hogy minél több diák vegyen részt a játékban, versenyen kívül is.”
A köszöntőt követően próbajátékba kezdtek a Biatorbágyról és Nyíregyházáról érkezett játékmesterek segítségével a diákok, majd egy sorsolást követően, új csapatokat alkotva ültek le az asztalok mellé és indult el a játék, azaz a raktárak telepítése és feltöltése, a szállítmányozás tervezése a legnagyobb profit elérése érdekében. A nap végén, a virtuális számlára legtöbb pénzt gyűjtő négy játékos jut tovább az országos döntőbe, amelyet november 15-én Budapesten, az Eiffel Műhelyházban rendeznek meg.